Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, March 28, 2011

Rumahku Banjir......

Selasa lepas rumah aku dimasuki air.... maksudnya banjir ler coz hr tu hujan turun lebat sgt... habis dapur masuk air paras buku lali.... aku & hubby tak sempat nak buat apa2 coz air masuk dgn cepat... tension tgk....!!! tp aku sempat gak ambik gambar banjir tu.... anak2 pun geram jer coz tgk air penuh kat dapur & depan pintu rumah... sorry yer anak2 ibu.... ibu tak akan bg anak2 ibu main air banjir tu... kotor... nnt sakit lak...!!!!
 Ni ler antara gambar2 yg sempat aku snap ptg tu... jenuh lak aku & hubby nak cuci rumah lepas air banjir surut..... 

 Mujur air tak masuk kat dalam ruang tamu, cuma masuk kat dapur jer... kalo masuk kat ruang tamu.... jenuh ler kami.... masuk nie dah 2 kali rumah aku di masuki air kalo hujan lebat coz longkang kat depan umah tu tak dapat nak tampung air hujan yang mengalir... di sebabkan ada jiran aku yg tak nak fikir kesusahan org lain suka-suki jer buang & bakar sampah dalam longkang.... bengang aku... nak tegur org tua... nak buat camne....!!! yg jd mangsa rumah kami ler... Kalo kena kat umah depa tahu lak marah... nasib ler....!!! Hubby aku dah benggang.... dia pun sekat batu kat longkang umah jiran aku biar sama2 rasa rumah masuk air banjir.... biar sama2 basuh rumah bila banjir....



 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...