Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, March 29, 2011

Pinjamkanlah Aku......

by Razlina Bakhtiar on Tuesday, March 29, 2011 at 11:31am

Saat hatiku indah berlagu,
Inginku berkongsi denganmu
Tika kegembiraan menyentuh hatiku
Inginku bercerita padamu

Saat hatiku berlagu sayu
Kudambakan pujuk rayumu
Tika hatiku bernyanyi pilu
Kuimpikan pelukanmu

Saat jiwaku kelemasan
Kuinginkan belaianmu
Tika hatiku menjerit kelukaan
Kurindukan kasih sayangmu
Tika dan saat jiwaku dimamah kepedihan
Kumenantikan kehadiranmu


Namun apalah dayaku
Yang terjadi tetapkan terjadi
Dikau takkan kembali kesisiku
Dikau pergi tak kembali

Aku sedar aku redha aku pasrah
Disebalik dugaan terselit hikmah

Mampukah aku..... Kuatkah aku....... 
Tabahkah aku........
Mengharungi segala ujian dariNYA


Emak,
Pinjamkanlah aku semangatmu
Hulurkanlah aku kecekalanmu
Berikanlah aku kesabaranmu
Titipkanlah aku ketenanganmu

Sesungguhnya sinar kasih sayangmu sumber kekuatanku......

p/s : Tetiba rasa rindu membuak-buak pada Arwah Mak/Nenek Puan Hajjah Rasidah binti Tini. ALFATIHAH....moga Emak/Nenek ditempatkan dikalangan kekasih Allah s.w.t.

1 comment:

  1. post nie amik dr FB kakak dgn permission dia... hehehe.. sj nak menambah post kat blog nie....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...