Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, May 5, 2011

MOTHER'S DAY....

8 Mei nie hari yg bermakna bg semua wanita yang bergelar ibu... Ada mcm2 panggilan buat wanita yang melahirkan & membesarkan kita... ada yang panggil ibu, emak, ummi, mama, mummy dll lagi.... Aku jg dah bergelar ibu kepada 4 orang cahayamata yang comel dan juga keletah... dalam rasa gembira nak menyambut hari istimewa nie... sebak & sedih bila teringatkan arwah emak tersayang yang telah pergi menghadap penciptaNya hampir 6 tahun lepas...


Bila teringatkan arwah sebak & sedih rasa hati ini... Menitik air mata bila menatap gambar terakhir arwah emak yg diambil sebelum arwah pergi menghadapNya... Tahun 2011 bermakna dah 6 kali aku tak dapat menyambut hari istimewa ini bersamanya... Teringat kenangan tiap kali kami menyambut hari Ibu... Emak begitu gembira dan tersenyum bahagia bila kami menyambutnya & mengucapkan "SELAMAT HARI IBU BUAT EMAK TERSAYANG....." Bukan hadiah mewah yang dipinta hanya ingatan dari anak-anak yang penting katanya... namun hadiah tetap kami berikan padanya... walaupun bukan hadiah yang mahal kami berikan namun emak tetap gembira menerimanya... Kini aku hanya menumpang kasih seorang ibu dari emak mertua yang baik & mengambil berat tentang anak2, menantu2 & cucu2nya... Aku bersyukur kerana dikurniakan emak & emak mertua yang begitu baik dan mengasihi anak2 & cucu2nya...

dan dikesempatan ini ingin aku mengucapkan SELAMAT HARI IBU buat semua wanita yang bergelar ibu...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...